Механічна, кулінарна обробка птиці

                                                         01 листопада 2021р.

                                            План уроку виробничого навчання


Тема програми № 4:Механічна кулінарна обробка м'яса, м'ясних продуктів, сільськогосподарської птиці, субпродуктів, приготування напівфабрикатів.

 Тема уроку 4/3 Механічна   кулінарна  обробка  субпродуктів, кісток,

 с/г  птиці. 

 Мета уроку: 

Навчальна: 

сформувати вміння і навички з механічної кулінарної обробки птиці, самостійно організовувати робоче місце; дотримуватись правил ведення технологічного процесу; дотримуватись правил санітарії, гігієни й правил безпеки праці; економно використовувати сировину, воду і електроенергію.

Виховна:

 виховувати в учнів творче ставлення до праці та навчання, охайність під час роботи; любов і повагу  до обраної професії.

Розвиваюча:

учні повинні розвивати самостійність; уміння орієнтуватись у виробничих процесах; здібності до естетичного оформлення страв із використанням новітніх технологій. 

Тип уроку: 

показ трудових прийомів та операцій. 

Вид уроку:

 урок-турнір

Навчально-виробничі роботи:

- розморожування, 

- обсмалювання, 

-потрошіння, 

-промивання і заправляння,

- розбирання птиці на окремі частини.

Навчально-матеріальне оснащення уроку:

 персональний комп'ютер, мультимедійний проектор, інструкційні карти, опорний конспект, середній ніж кухарської трійки, промаркірована дошка, мілкі столові тарілки, глибокі тарілки.


Міжпредметні зв'язки: 

            - Технологія приготування їжі з основами товарознавства (тема: «Механічна кулінарна обробка м’яса, птиці, дичини, субпродуктів,  приготування напівфабрикатів»);

- Устаткування підприємств громадського харчування (тема: «Машини для обробки м’яса та риби. М’ясорубки, розпушувачі, фаршмішалки, формовочні машини, універсальні приводи»);

- Організація обслуговування на підприємствах громадського харчування (тема: «Організація виробництва на підприємствах ресторанного господарства. Організація роботи м’ясного цеху»);

- Фізіологія харчування ( тема: «Основи фізіології харчування. Розвиток і розмноження мікроорганізмів у харчових продуктах»);

- Санітарія і гігієна (тема: «Санітарні вимоги до механічної обробки м’яса птиці, субпродуктів»)

                                                       

Хід уроку

 I. Організаційний момент (8.00-8.03) 

 1. Привітання; 

 2. Перевірка явки учнів; 

 3. Організація робочих місць; 

 4. Перевірка готовності учнів до заняття (наявність щоденників). 

 II. Вступний інструктаж (8.03-8.45) 

 2.1 Мотивація навчання, повідомлення теми і мети уроку (5 хв.) 

 2.2 Актуалізація опорних знань учнів ( фронтальне опитування) (12 хв.):  

1. У якому цеху проводиться механічна кулінарна обробка мяса? (мясному або мясо-рибному цеху).

2.Що називають субпродуктами? (Субпродуктами називають їстівні внутрішні органи печінка, нирки, шлунок, серце, легені та ін.) 

3. З яких частин туші готують котлетну масу? (Котлетну масу готують з яловичини (м’якоть шиї, черевної частини, обрізки, які утворюються під час обвалювання м’яса), свинини (обрізки).

4. Яка сировина входить у склад котлетної маси?( м'ясо, хліб, молоко або вода, сіль, перець).

5. Які напівфабрикати з котлетної маси ви знаєте? ( котлети, биточки, шніцель, зрази, тюфтельки, рулет).

6. У чому панірують н/ф з котлетної маси? (у сухарях)

7. Чим цінне мясо птиці?( Мясо птиці поживне і легко засвоюється, воно багате на білки, жири, мінеральні солі, екстрактивні речовини, вітаміни А,Д.РР і групи Б, багаті ненасиченими кислотами та легкоплавкі).

8. Чому не можна птицю для розморожування викладати черевцем вниз?    

         ( Через нього витікає сік)

9.  Як класифікують птицю?( мясо класифікують - за видом, віком, способом обробки, термічним станом, вголованістю, якістю обробки.)

10. В якій послідовності обробляють птицю? (Птицю обробляють в такій послідовності: розморожування, обсмалювання, потрошіння, промивання і заправляння або приготування напівфабрикатів.)

11. При якій температурі розморожують птицю? (Птицю розморожують на повітрі в цеху при температурі 16—18°С або в камерах-дефростерах з температурою 4—8°С і відносною вологістю повітря 85—90%.)

12. Як класифікують мясо птиці за видом. ( Куряче, качаче, індиче, гусяче).

13. Як класифікують мясо птиці за віком? ( молоду та дорослу)

14. Як класифікують птицю за способом обробки? ( напівпотрошена, потрошена, потрошена з комплектом потрухів).

15. Як класифікують птицю за термічним станом? ( остигла не вище 25 градусів, охолоджені -4, заморожені не вище -6).

16. Як класифікують птицю за вгодованістю ? ( І та ІІ категорії).

17. Як визначити якість мяса птиці? ( оцінюють за зовнішнім виглядом тушок, вгодованістю, коліром м'яса, консистенцією, станом жиру, запахом).


2.3 Перевірка правил техніки безпеки (5 хв.) 

2.4 Інструктування учнів з виконання робіт (20 хв.)

            ( показ відео- матеріалу)

             (Методи:План уроку виробничого навчання

2.5.Повторенн правил санітарії та гігієни, правил ТБ та пожежної безпеки. 

 2.6. Розбір типових помилок при роботі з обладнанням та в загалі на підприємстві. 

 2.7.Закріплення матеріалу вступного інструктажу (7хв.) (Метод: фронтальне опитування.

III. Поточний інструктаж (9.00-12.45) 

 3.1. Тренувальні вправи по інструкційні картці

 3.2. Самостійне виконання завдань; 

 1. Перевірка підготовки робочих місць учнями до початку робіт; 

 2.Перевірка правильності робочої пози і дотримання правил безпеки праці; 

 3. Перевірка правильності виконання прийомів і операцій; 

 4. Перевірка самостійності виконання навчально-виробничих завдань; 

 3.4. Індивідуальний поточний інструктаж: 

 1. Виявлення помилок; 

 2. Надання допомоги; 

 3.5.Колективний інструктаж: 

 Виявлення типових помилок і вказівка ​​способів їх усунення 

IV. Заключний інструктаж (13.00-13.45) 

 1. Оцінювання і прийом виконаних робіт; 

 2. Підсумки уроку; 

 3. Оцінювання за урок; 

 4. Видача домашнього завдання; 

 5. Прибирання робочих місць.  


Майстер виробничого навчання:                                       Чикалова Ж.В.


                                               Домашнє завдання:

- вивчити питання з конспекту уроку ( 17 питань);

-приготувати курячий рулетик ( начинка за вашим смаком : курага,чорнослив,гриби смажені,яйця,сир,масло...), з одного філе, або биточки , курячий у льєзоні.


Немає коментарів:

Дописати коментар