Тема 2. Урок 1. Меню і прейскурант.
План уроку виробничого навчання
11.11.2020 АКОФ-47
Тема програми : " Меню і прейскурант. "
Тема уроку :" Меню та прейскурант. "
Тип уроку : практичний,формування вмінь та навичок.
Мета уроку : ознайомити учнів з меню та прейскурантом,послідовністю складання меню та прейскурантів.Навчитися самостійно складати меню та прейскуранти. Розвивати логічне мислення та пізнавальний інтерес та розкрити значимість цієї теми.
Міжпредметні зв,язки: організація обслуговування відвідувачів - тема " Меню і прейскуранти". Основи санітарії та гігієни -" Санітарні вимоги до офіціанта". Безпека праці - "Безпечні умови праці під час обслуговування відвідувачів".
Оснащення : бланки меню та прейскурантів, "Ресторанна справа" підручник,ЗУ про захистправ споживачів.
Лінійка
Перевірка відвудування учнів.
Бригадир доповів про явку учнів,хворих не має.
Вступний інструктаж
Тема уроку та мета уроку :" Меню і прейскурант"
Мотивація навчання: перш ніж приступати до нової теми ,давайте згадаємо попередню: якою має бути підлога в торгівельному залі,які вимоги довзуття та одягу ,вимоги до обладнення,чому не слід перевантажувати тацю.
Цілі та завдання:
• ознайомити учнів з видами меню;
• навчити учнів послідовності запису страв у меню
• сформувати вміння про правильність заповнення меню
Вимоги при складанні меню
Меню - універсальний представник іміджу ресторану або ресторанної мережі.
Вимоги до оформлення меню і прейскурантів, асортименту кулінарної продукції для закладів ресторанного господарства різних типів і класів визначені Національним стандартом України ДСТУ 4281:2004 «Заклади ресторанного господарства. Класифікація».
Меню – систематизований перелік страв - кулінарних, борошняних, кондитерських, булочних виробів та напоїв, який пропонують споживачам у закладах РГ, де зазначено їх вихід, ціну та номер рецептури.
Прейскурант – систематизований перелік алкогольних і безалкогольних напоїв, кондитерських і тютюнових виробів, фруктів, який пропонують споживачам у закладах РГ з обов’язковим зазначенням маси, об’єму і ціни на відповідну одиницю продукту.
За термінологічним визначенням зміст меню формується кулінарною продукцією власного виробництва, а прейскурант включає закупні товари.
Меню і прейскурант повинні бути підписані керівником, бухгалтером і матеріально відповідальною особою (зав. виробництвом, бригадир, буфетник, бармен) і скріплені печаткою суб’єкта господарської діяльності. Затверджує меню директор.
Зміст меню і прейскурантів відповідає типу, класу підприємства та виду ресторанних послуг.
Види меню. Концепція технологічного стандарту класифікації меню
Класифікацію меню здійснюють за наступними ознаками:
За цільовим призначенням :
- меню сніданку;
- меню обіду;
- меню вечері;
- меню денного раціону;
- банкетне меню;
- меню офіційно-ділових прийомів.
За технологічним призначенням:
1) План-меню – організатор технологічного процесу приготування страв; технологічний документ, що лежить в основі розробки виробничої програми підприємства.
2) Меню, прейскурант – організатор технологічного процесу сервісного обслуговування – рекламний буклет закладу.
3) Карта-меню, карта вин – організатор тематичних банкетів та офіційних прийомів.
1) А-ля карт – широкий асортимент страв вільного вибору, ціна фіксована на кожну окрему страву і напій;
2) Табльдот – харчування за вибором страв, ціна фіксованої сумарної вартості сніданків, обідів, банкетів, прийомів, денного раціону (єдина комплексна ціна).
За терміном розробки і використання :
1) Планове меню (стандартні карти) – стратегічне, статичне, перспективне (на етапі відкриття підприємства, реконструкції або введення нових страв, - розширення, оновлення асортименту).
2) Меню-замовлення (при проведенні бенкетів, фуршетів тощо)– розробляється за безпосередньої участі гостя за 2-3 місяці або 2-3 дні до початку проведення заходу;
3) План-меню – щоденне меню, що лежить в основі розробки виробничої програми підприємства;
4) Меню – рекламний буклет з визначенням послідовності подачі страв та напоїв (типографське виконання на 2-3 мовах), що подається гостям;
В залежності від типу підприємства та контингенту споживачів, потужності, застосування форм і методів обслуговування та інших факторів розрізняють такі види меню:
- -меню з вільним вибором страв;
-меню скомплектоване;
-меню бенкетне;- -меню комбіноване
статичне меню;
динамічне меню
- В меню бенкету включають декілька холодних страв та закусок, які можна замовляти із розрахунку 1\2 порції, одну гарячу закуску, другі гарячі страви одного - двох найменувань (із риби, м’яса, птиці), десертну страву, гарячі напої ( чай, кава), борошняні кондитерські вироби, хліб.
Функції меню:
--Інформаційна - джерело інформації для гостей про страви, що пропонуються для реалізації, про очікувану вартість послуги; засіб спілкування; способи приготування страв, основні інгредієнти страв і напоїв, відомості про вагу порцій; історія ресторану.
--Організаційна - зміст меню виступає організуючим початком технологічного процесу ресторанних послуг.
--Індикаторна - синтезує основну діяльність підприємства за видами послуг, кулінарну майстерність та мистецтво сервісного обслуговування персоналу.
--Аналітична - вивчення споживчого попиту, установлення взаємозв'язку між запропонованими послугами і реальними потребами споживача, аналіз продаж.
--Стимулююча - формує процес мотивації через потреби гостя, рейтинг страви - оцінка з позиції гостя, співвідношення: ціна - якість.
--Маркетингова - засіб поширення популярності підприємства серед потенціальних клієнтів.
--Соціально-культурна - технічна естетика папки-меню, спосіб технологічної думки формування ритуалу приготування, сервіровки та вживання їжі.
Формування нових знань та умінь учнів по темі:
а) ознайомлення з правилами організації робочого місця,правилами техніки безпеки,санітарії;
б) демонстрація зразків меню та прейскурантів;
в) закріплення прийомів складання меню та прейскурантів.
Попередження типових помилок.
Поточний інструктаж .
Організація робочого місця та самостійна робота учнів з відпрацювання робочих завданьпо складанню меню та прейскурантів.
Самостійна робота учнів.
Закріпити знання отримані за уроках теоритичного навчання . Скласти меню і прейскурати . Продемонструвати послідовність розташування страв і напоів.
Перевірка роботи учнів майстром.
Заключний інструктаж:
1. Підведення підсумків роботи за день.
2. Повідомлення оцінок роботи.
3. Узагальнення помилок,допущених учнями під час роботи .
Домашнє завдання:
Повторити тему обслуговування відвідувачів.
Зробити презентацію на тему " Спеціальні форми обслуговування", або зробити реферат.
Коментарі
Дописати коментар